Av ac l - 4 mars 2015 09:33

Nu är vi på plats i paradiset efter en lång resa. Då var redan kusin S här med sin kompis L. Vi fick några härliga dagar tillsammans innan de åkte vidare till Koh Tao. Mysigt! Vi hann med middag på både härliga Anantasila och Phutaracsa och sista kvällen tillsammans hade vi mys och Yatzyspel hemma på terrassen. Bilderna är bl a från vår trevliga kväll på Phutaracsa.

Av ac l - 17 januari 2013 09:00

Sedan ungdomarna återvänt till sina studier ute i världen har tillvaron återgått till vardag med distansarbete och någorlunda hälsosamt leverne. Denna morgon gick C upp tidigt och avverkade ca 5 km löpning i byn, vilket var kämpigt i stark morgonvärme. Efteråt blev det en svalkande simtur i en spegelblank pool i vår gröna oas, innan en välförtjänt och god frukost intogs på terassen. Återstår nu bara några dagar i Hua Hin med distansarbete innan vi åker till Bangkok för att mellanlanda några dagar på det nya favorihotellet Muse innan en veckas semester på Bali och Lombock.

Av ac l - 31 december 2012 06:47

Efter en längre tids paus trots ett flertal intressanta och spännande resor är det dags att börja rapportera igen från familjen Ls resor. Nu är det nyårsafton och vi är i huset i Thailand. Morgonen har börjat med champagne på terassen. Snart lite lunch och framåt kvällen blir det stort nyårsfirande med grannar och vänner i klubbhuset. Gott nytt år!

Av ac l - 13 november 2010 05:45

Imorse vakande vi pigga och sugna på träning. Jag gjorde en timmes pilates efter en video jag har med mig och sedan lite styrketräning efter det!! CM sprang 5 km och styrketränade efter det!!! Vi fick båda godkänt!! Sedan en god frukost och möte med snickartjejen som ska göra nya skåpdörrar till våra badrum. Sedan tänkte vi åka till stranden men struntade i det för det var lite molnigt. Vi gick och åt god lunch på klubbrestaurangen och då kom solen fram. Sedan en timme vid poolen och en härlig 1 och 1/2 timmes massage. Ikväll ska vi ut på middag med Larssons, ska bli trevligt!

Av ac l - 13 november 2010 05:35

Nu är vi tillbaka i Bangkok igen där vi ska ha lite affärsmöten med advokat och andra jobbrelaterade möten. Vi shoppade sedan hela dagen som galna för vi letade efter väskor till vänner på ena sidan stan och ljuslyktor till huset på andra sidan stan. På kvällen träffade vi en del andra affärsbekanta och var igen på Tzu Nami! Lika gott som vanligt men jag åt bara suhi denna gång! Kul med storstadspuls men nu känns det som om det skulle sitta fint med några dagar ledigt. Vi var helt slut efter sena kvällar och tidiga morgonar med möten och resor så våra sista timmar i Bangkok tillbringade vi på en italiensk restaurang istället för att springa runt och tokshoppa! Härligt! Vi åt massor: både förrätt, pasta, kött och efterrätt! Och drack gott vin till! Nu känner vi oss stärkta och lite piggare och är redo för resan i taxi hem hit igen.

Av ac l - 5 november 2010 11:21

Idag har CM och jag tränat på gymet och sedan åkte vi till MBK för att shoppa jeans och väskor. Vi fick ett tips av mormor om en viss väskaffär som skulle ha så fina väskor. Klara och jag ville ha Chanelväskor och vi hittade allt och lite till! Jag skulle kunnat ha köpt 50 väskor och ändå vilja ha en till! Helt fantastiskt för en väskgalning som jag och tydligen håller Klara på att bli likadan..... CM köpte också en jättefin träningsväska.

Sedan åt vi en braklunch på kinesrestaurangen på hotellet med Dim Sum buffe och pekinganka och vi rullade ut från restaurangen upp på rummet för att barnen skulle packa för de åker ju hem ikväl. Snyft! Sorgligt och tomt kommer det att bli....

CM och jag stannar två dagar till i Bnagkok och ska jobba och fixa lite till huset och annat praktiskt som ska fixas.

Av ac l - 5 november 2010 11:08

Som det sägs i sången är det verkligen häftigt i Bangkok och skillanden mellan fattig och rik är mycket tydlig. Man ser all rikedom och lyx på fina gator medan i de små gränderna sitter barn och tigger. Konstigt för oss som inte är vana med så stora kontraster.

Vi hade för ikväll bokat bord på vår favorit japanska restaurang Tzu Nami på JW Marriot hotel. Vi hade bokat plats vid teppanyakin där vi sitter vid ett stekbord och kocken tillagar matan där man sitter. Jättemysigt och häftig restaurang men underbar mat. Tyvärr hade Adam redan innan lite känningar av sin mage men han ville ändå vara med och fick också i sig mat som tur var. Sedan blev han väldigt trött och han och CM åkte hem och chillade på hotellet med en kopp te medan Klara och jag fortsatte på en tjejkväll on the town!

Vi åkte till Sirocco och tog en drink och åt efterrätt, chokladfondant med bär. Mums! Vilken utsikt det är 250 meter upp och man ser hela Bangkok. Fantastiskt! Vi hade jättekul och kom hem när grabbarna lagt sig! Puss Klara och tack för det!

Av ac l - 4 november 2010 10:45

Idag styr vi taxin mot Bangkok! Vi ska vara där i två dagar med barnen och sedan två dagar till själva när barnen reser hem imogon natt.

Vi shoppade på dagen mest på Siam Paragon som är ett jättestort centrum på gångavstånd från vårt kära Amari Watergate. Klara handlade mest och jag kunde för första gången komma i en jättefin blus från Guess. Ett klädmärke med ganska små storlekar som jag tidigare aldrig kunna ha. Det kändes jättekul!

CM köpte svarta jeans och Adam var med men köpte inget. Alla laddar inför kvällen då vi bokat bord på Tzu Nami japansk restaurang och vi ska sitta vid teppanyakibordet och äta sushi och kobebiff! Tyvärr har Adam lite ont i magen men han vill ändå gå med och vill inte missa att äta den berömda kobebiffen vi talat så mycket om.....